Reportáž: Zajímavý NEOpan duet proběhl v RockOpeře před operou Vymítač.
Pražské divadlo RockOpera Praha opět přívítala handpanistu Jiřího Káše, který zahrál před operou Vymítač. Po ukončení samostatného vystoupení se za NEO handpan usadil Milan Steigerwald a s handpanistou si střihl krátký duet na jeden handpan.
RockOpera Praha se rozhodla rozšířit svůj už nyní dost rozmanitý a bohatý repertoár tajemnou rockovou operou Vymítač. Dílo je nejen jedním z hudebně nejtvrdších, s jakým divadlo kdy přišlo, ale zároveň i úplně první hororovou operou v jeho historii. Skladatel Milan Steigerwald se při tvorbě nechal ovlivnit nejen metalem, ale i německým komponistou Carlem Orffem a jeho zpracováním středověkých písní ze souboru Carmina Burana, Johannem Sebastianem Bachem a keltskou hudbou.
„Kdysi jsem viděl koncert Ozzyho Osbourna, který začínal Carminou Buranou. Pak nastoupil Ozzy a já si říkal, že je škoda, že Carmina nepokračuje. Rozhodl jsem se tedy udělat metalového Orffa. Stejně jako v Carmině Buraně, i ve Vymítačovi bude sborový zpěv, ale prolínaný také growlingem a screamováním,“ říká k rockové opeře Milan Steigerwald.